Komunikace

Který vozík je lepší, jednokolový nebo dvoukolový?

I na malé ploše několika set metrů čtverečních budou vždy naléhavé záležitosti. Na jaře to znamená zrýt půdu, prořezat stromy a keře, zasadit sazenice a vysévat semena, v létě běžnou péči a hnojení, na podzim úklid spadaného listí, aplikaci hnojiv před zimou a mnoho dalších starostí. Majitelé pozemků se často snaží vystačit s obyčejnými kbelíky, aby převezli vše, co potřebují, ale tato varianta znamená větší zátěž pro záda a paže, které se mohou unavit ještě před dokončením práce. Mnohem výhodnější je pořídit si zahradní trakař na převoz sypkých materiálů, hnojiv, hnoje, spadaného listí, ořezaných větví a podobně. Výhody takové akvizice lze jen stěží přeceňovat. Jednokolový nebo dvoukolový zahradní trakař výrazně urychlí provádění různých prací na stavbě – převoz sazenic, vykládání zeminy a humusu, odstraňování odpadků a plevele, sklizeň. Kromě toho je to nepostradatelná věc při provádění drobné údržby nebo výstavby: kopání odvodňovacích příkopů, instalace plotů, budování altánů, úprava květinových záhonů, hřebenů a tak dále. Samozřejmě, pro seriózní projekty, jako je stavba vlastního domu od nuly, budete potřebovat zesílený konstrukční model, ale se zahradními možnostmi je docela možné přepravit několik pytlů cementu nebo písku. Klíčový rozdíl mezi zahradní a stavební verzí je v tom, že ta druhá má zvýšenou pevnost a nosnost. Tělo se zvýšenou tloušťkou kovu (až 2-3 mm) a objemem 100 litrů umožňuje bezpečnou přepravu cihel, přírodního kamene, kovových konstrukcí, ale zároveň zvyšuje hmotnost samotného výrobku. Takže s maximálním přípustným zatížením až 180 kg, 200 kg a dokonce 300 kg mohou samotné stavební modely vážit asi 30-35 kg. Zahradní verze jsou zároveň mnohem lehčí (jejich těla jsou vyrobena z kovu o tloušťce 0,8-1 mm a celá konstrukce váží do 9-10 kg, maximálně 13 kg). Limit přepravovaného nákladu je však pro ně v závislosti na konkrétním modelu od 75-90 kg do 120 kg a objem korby většinou nepřesahuje 85 litrů. Když přemýšlíte, jak si vybrat dobrý zahradní trakař, musíte věnovat pozornost několika dalším nuancím těla. U konstrukčních modelů je vždy vpředu pod žlabem spolehlivý doraz a rám je vyroben ze silnostěnných kovových trubek. Samotný žlab může mít další podélné a příčné výztuhy, jejichž účelem je chránit výrobek před deformací. Modely pro použití na zahradě jsou ve většině případů vyráběny bez přídavných podpěr pod přední částí korby a výztužných žeber na žlabu, používají se však i pro ně trubkové rámové konstrukce a korba je vyrobena z kvalitní pozinkované oceli , někdy s práškovým nátěrem. Zinková vrstva je určena k ochraně kovu před agresivními vlivy prostředí a destrukcí korozí a prodlužuje životnost výrobku. Mimochodem, ti, kteří vážně uvažují o sestavení zahradního kolečka vlastníma rukama, by si měli pamatovat, že tovární vzorky mají vyražené tělo s vynikající ergonomií, což je téměř nemožné replikovat v domácích podmínkách. Lichoběžníkový tvar žlabu nedovolí vysypání nákladu při přepravě a zároveň nedovolí jeho zdržení při vykládce, což urychluje a zjednodušuje samotný proces – nemusíte vymetat písek z rohů nebo vyškrábat humus, který se ucpal na kloubech. Kromě toho takový žlab pomáhá správně rozložit váhu, která je do něj vložena: držením rukojetí dostává člověk rovnoměrné zatížení, v důsledku toho můžete pracovat déle, aniž byste se museli bát, že si zlomíte záda nebo vytáhnete ruku. Nezapomeňte, že i v případě různých domácích výrobků si budete muset kolečko na trakař koupit v obchodě. Možnosti s koly z přívěsů, mopedů, jízdních kol, kočárků a podobných předmětů nejsou vhodné z toho důvodu, že buď nejsou určeny pro velké zatížení, nebo samy o sobě činí hotový výrobek příliš těžkým. Dnes vyráběná levná kola pro trakaře přitom optimálně kombinují spolehlivost, životnost, nízkou hmotnost a odolnost proti mechanickému zatížení a poškození. Celá řada kol, která jsou v současné době na trhu, lze rozdělit na litá – vyrobená výhradně z pryže, bez duše – a pneumatická, to znamená s duší a vyžadující pravidelné nafukování. První jmenované jsou vhodnější v případech, kdy musíte pracovat v oblastech se složitým a „nebezpečným“ povrchem: mezi velkým množstvím stavebních sutí, ostrými kameny, oddenky a podobnými překážkami, kde je snadné propíchnout pneumatiku. Pneumatiky jsou ideální pro dobře upravené plochy, dobře se osvědčily na cestách s různými druhy dláždění i na zemi – široký běhoun nedovolí, aby se pneumatika zabořila hluboko do měkké půdy, i když musíte nést maximální povolené zatížení. Odvěká otázka “jeden nebo dva?” Každý zahradník se rozhoduje sám za sebe. Jednokolové modely mají vynikající manévrovatelnost a jsou nepostradatelné na malé ploše, protože je lze umístit na jednom místě a snadno manévrovat mezi překážkami. Vzhledem k tomu, že je zde pouze jeden opěrný bod, je však hmotnost nákladu při práci pociťována silněji a ve viskózní a sypké půdě – například na rozrytých záhonech nebo na cestách po deštích – se často jedno kolo zasekne. . Tento problém lze ale vyřešit položením prken na cesty a mezi výsadby, na kterých se pak vozí levné jednokolové zahradní trakaře. Dvoukolové modely se naopak vyznačují zvýšenou stabilitou. Někdy se jim mylně říká dvoukolový zahradní vozík, ale jedním z hlavních rozdílů mezi vozíky je to, že mají buď tři nebo čtyři kola. Zatímco dvoukolový zahradní trakař, stejně jako jeho jednokolová „sestra“, využívá jako další podpěry pouze ohyby vlastního rámu. Při nákupu dvoukolové verze musíte předem vzít v úvahu šířku cest na místě, jinak bude obtížné provádět manévry a zatáčky. Dvojice kol se zároveň nebojí ani špíny, ani volné půdy a díky dvěma opěrným bodům se znatelně snižuje zatížení ramen a paží. Pokud jde o rukojeti, mezi širokou škálou produktů prezentovaných na ruském trhu dnes dominují modely se samostatnými spárovanými rukojeťmi. Hladký ohyb rámových trubek zajišťuje pohodlný a spolehlivý úchop, gumové podložky nedovolí, aby vaše dlaně sklouzly z rukojetí v nejkritičtější chvíli. Konečně, se dvěma samostatnými madly je mnohem snazší manévrování na místě, zatímco s jedním podélným je snazší převážet velké množství nákladu. V dnešní době není těžké pořídit modely s plastovým, hliníkovým nebo dřevěným tělem, prefabrikovaným segmentovým rámem, se zvětšeným objemem žlabu, zesíleným odpružením a složitým tvarem rukojetí. Ve skutečnosti se však ukazuje, že stejný plast není schopen odolat značnému zatížení, dřevo bez náležité péče začne rychle hnít a hliník nemá rád neopatrné zacházení – po náhodných nárazech na něm zůstávají promáčkliny, které narušují ergonomii tělo a práce s ním není tak pohodlná. Pro ty, kteří hledají kvalitu, je proto lepší rozhodnout se pro osvědčenou klasiku: pozink, kolečko a pár rukojetí vám budou s minimální péčí sloužit mnoho let.

Prosím o radu, který trakař je lepší vzít na zahradnické a stavební práce, protože s jednokolovou pneu mám zkušenost (líbí se mi), ale s dvoukolovou ne, možná někdo zkoušel jak tady, tak i druhý a může říct jak +- oba se porovnávají.

Ilja Morozov

14.04.2007 ve 13:32:37

Dvoukolka je mnohem stabilnější, ale hůře ovladatelná. Preferuji ten dvoukolový. projíždí tam, kde ta jednokolová projíždí s obrovskými problémy. A pokud je půda sypká nebo viskózní, pak je dvoukolový stroj mimo konkurenci.

Old_Navy

14.04.2007 ve 16:39:14

2 Císař Příbuzný dlouho (čtyři roky) používal dvoukolový trakař. Teď jsme koupili jednokolku. Názor je jasný – pouze jednokolový. Jak z hlediska běžeckých schopností, tak pohodlí. Hodně štěstí

Sgore

14.04.2007 ve 18:14:02

Na chatě je 5 jednokolek a jedna dvoukolka. Pokud je práce na rovné (plánované) silnici bez výmolů, tak 2 je určitě lepší. Pokud jsou cesty úzké a nerovné (i široké), pak je lepší jednokolová.

Císař

14.04.2007 ve 19:31:51

Zkrátka mě přesvědčili – vezmu si druhou jednokolku, jinak je ovladatelnost velmi důležitá, děkuji všem!

Alexey

15.04.2007 ve 17:43:20

Kolo /jednoduché/ se dostane do vyjetých kolejí a při dalším tahu je námaha na pohyb několikanásobně menší Kolečko se dvěma koly na asfalt.

Burrdozel

15.04.2007 ve 20:23:32

Ve skutečnosti se trakaře vždy válely po prkně. Oh, nepostavili jste kanál Bílého moře. Tam se však kola odlévala.

ConstaTim

15.04.2007 ve 22:19:44

Zahradnické práce jsou buď zahradnické nebo stavební práce. Jedna věc je mít volnou černou půdu nad trávou a druhá mít 50 litrů betonu (alespoň).
VŽDY existovala „cesta“ pro jednokolky, protože. tlak 100 kg. naložené trakaře není žádná maličkost. A ve střední Asii s jejími příkopy používali k pohybu přes tyto příkopy vozík s obrovskými koly. Vč. už se rozhodnete – pro zahrádkáře (občas převážet něco na neznámý konec pozemku – určitě 2kolový. Na stavbu (neustálý hromadný pohyb sypkého nákladu) – můžete mít i 1kolový (dejte pár prkna a rolujte je téměř bez námahy ) V ideálním případě se vší vážností potřebujete 2. Navíc na stavbu – s nízkými bočnicemi (odnímatelné nebo dokonce s plošinou), a na zahradu – s velkým korytem a. široká kola.

Prostě děda

15.04.2007 ve 23:28:23

Již přes 10 let používám trakař s jedním kolem. Za tuto dobu jen písek přepravilo více než 15 kamionů KAMAZ! KAMAZ kamenů je minimálně 10. Polovina TOHLE byla položena do země (příprava základů pro cesty a základy, oblast byla velmi bažinatá), druhá polovina šla na přípravu betonu. Kolik zeminy a hlíny bylo odstraněno a přepraveno? V důsledku toho za 10 let. uválcováno přes 200 tun, vše na jednom kole. V ojedinělých případech bylo nutné vyrobit podlahu, a to bylo teprve na začátku vývoje. Kolo by skutečně mělo být nafukovací a co největší a co nejblíže ke žlabu, nebo ještě lépe pod žlabem. Pokud se kolo posune daleko dopředu, zatížení rukou bude velmi velké a já nezávidím ti. Dvoukolka je dobrá jen na maratonské vzdálenosti, ale mezi postelemi nebo na jiných úzkých místech, ze kterých se skládá obyčejná letní chata, už auto jezdí na majitele. Opět jsem koupil jednokolový hliníkový. Pozinkovaný trakař vydrží mnohem méně, jak testoval můj soused.

Alexey

16.04.2007 ve 05:12:14

Musel jsem nasypat kamaz zeminy na pozemek na brambory /tedy zorané/.Vzal jsem od souseda trakař,jedno kolečko,kov.Plán jsem měl v plánu -naštěstí tam byly,ale dopadlo to že po prvním průjezdu už byly vyjeté koleje přeplněné a po druhém nebo třetím se vyjeté koleje cítí jako jízda po asfaltu, i když pravděpodobně existují různé pozemky – moje je písčitá.

alex_k

16.04.2007 ve 08:51:38

Císař napsal: Pneumatiky jednokolové jsou (líbí se mi), ale dvoukolové nejsou, možná někdo zkoušel oboje i to druhé a může říct, jaké jsou v porovnání +- obou.

Na délkoměry používám jednokolový trakař a dvoukolový podomácku vyrobený vozík. pozor na kola.
jak se vyrábí náboj kola, jaká jsou tam ložiska, pokud vůbec existují. Vozy Vinco 311 ZP PROFI jsou vybaveny běžnými ložisky, i když někdy jsou zalisována křivě.
Ve svém domácím vozíku jsem použil dvě kolečka místo čínských. jeden se zpočátku špatně točil. Nejsou zde žádná další těsnění.
V čínských kolech se kuličky nasypou do kelímku a sestava se stočí.
Kolo nenese boční zatížení. objevují se zpětné reakce
dvoukolové auto s takovými koly dlouho nevydrží. na fotce kolo 1401. Na auta dávají větší typ 2406.
udělali totéž.
Pro takové kolo je lepší okamžitě koupit botku podobného průměru, protože je velmi obtížné mazat ložiska.

sansan21

16.04.2007 ve 12:55:38

2 Alexej NENÍ úplně k tématu. Dráha usnadňuje pohyb trakaře, ale ničí strukturu půdy! Za sovětské nadvlády, kdy se začalo masově používat těžké traktory Kirovets místo pásových DT-54, začali někteří agronomové křičet, ale strana na ně rychle upozornila. :). Takže je lepší položit desky!

Alexcris

17.04.2007 ve 17:10:35

Pro zahradnické práce je to určitě jednokolka. Čím méně kol, tím menší valivý odpor. Z toho plyne, že pokud je váš povrch dost tvrdý a na jaře a při deštích se nerozteče, tak je potřeba zvolit trakař s užší pneumatikou, ale pokud je půda bažinatá, tak je lepší mít širší pneumatiku (ale také se bude hůř válet). Dvoukolový vozík výhradně pro dobré, hladké silnice. S jedním kolečkem je více možností manévrování – můžete si hrát při přejíždění malých nerovností nakláněním trakaře se dvěma kolečky to nepůjde – jedno kolečko je vždy svázáno s druhým. A dalším tipem při výběru je podívat se, co je v náboji kola – je dobré, když ložisko, plastová pouzdra, která se často nacházejí, mohou při intenzivním používání rychle selhat.

Prostě děda

17.04.2007 ve 23:01:13

V mém autě NEJSOU VŮBEC ŽÁDNÁ ložiska: do plastového kola je volně vloženo ocelové pouzdro a TO VŠECHNO se otáčí na šroubu M10, což je. osa. VŠECHNO. Mažu tukem maximálně jednou za sezónu. Od 1. května do 1. října se vůz nachází přímo na ulici: v horku, v dešti a v. sníh. Jeho nepracující stav je obrácený vzhůru nohama, přímo pod hvězdnou oblohou. Nejsou žádné problémy. Proč je konkrétně hledat? Z ničeho nic! Nejsou zde žádné plastové průchodky, pouze jedno pevné plastové kolečko. Byl tu jeden problém, který se však podařilo a velmi snadno vyřešit: po 3-4 letech se bezdušové kolo trakaře začalo „otravovat“ při teplotách pod 0 stupňů (ať už v zimě nebo při nočních mrazech). Bezdušové kolo, když je úplně prázdné, je velmi, velmi obtížné nafouknout klasickou pumpou – pneumatika nepřilne k disku a jsou tam obrovské mezery. A přilepil jsem pneumatiku na disk obvyklým „Momentem“. Po nafouknutí bylo kolo na obou stranách zcela naplněno tímto „momentem“ na spojnici gumové pneumatiky a plastového ráfku. Problém . vyřešeno samo. Kolo se sice „nafoukne“, ale pouze v extrémních mrazech, jeho opětovné napumpování je otázkou několika minut.

alex_k

18.04.2007 ve 09:27:31

Dědeček právě napsal: V mém autě NEJSOU VŮBEC ŽÁDNÁ ložiska: do plastového kola je volně vloženo ocelové pouzdro a TO VŠECHNO se otáčí na šroubu M10, což je. osa. VŠE. Proč je konkrétně hledat?

bez zatížení se kola točí téměř stejně
rozdíl je silně cítit, když je tělo zabaleno s vrškem. Mám to na 110 litrů.

Dědeček právě napsal: Po 3-4 letech se bezdušové kolo trakaře začalo „otrávit“ při teplotách pod 0 stupňů (buď v zimě nebo při nočních mrazech). Bezdušové kolo, když je úplně prázdné, je velmi, velmi obtížné nafouknout klasickou pumpou – pneumatika nepřilne k disku a jsou tam obrovské mezery.

Není snazší koupit kameru a udělat kolo komorové. emisní cena 75-100 rub.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button