Jak dlouho vydrží vejce bez chovné slepice?
Ve skutečnosti je otázka v názvu. A jsem opět u „mazlíčků“.
Našli jsme hnízdo v trávě na pozemku. Ptačí matka k nim podle našeho pozorování tři dny nepřiletěla. Vejce byla mokrá a studená, měli jsme dva dny vydatného deště.
Co s nimi máme dělat? Inkubátor?

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
Otázka je v následujících sekcích: otázky, neznámí ptáci, determinant, líhnutí, vejce
88 komentářů 9 díky za otázku 1 oblíbené 23279 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Ekaterina Odintsovo 30. května 2020, 14:54
Poděkovat! Poděkoval jsi 14377
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (88)
30. května 2020, 15:06

Další fotka
Porovnání
30. května 2020, 15:36
Nedá se nic dělat, ptáci hnízdo buď opustili, nebo uhynuli. Letos velmi častý jev.
30. května 2020, 15:45
Není možné vylíhnout mláďata?
30. května 2020, 16:52
Ne, to nepůjde, vajíčko je studené. Ve volné přírodě je načasování úplně jiné než u drůbeže.
30. května 2020, 16:01
Káťo, musíte se zeptat Paši Panfilova, je zapojen do inkubace.
30. května 2020, 16:49
Hned napíšu Pašovi!
30. května 2020, 17:11
Lze inkubovat. Záruky nejsou, ale myslím, že 37,8 stupňů, vlhkost 55-60%, 22-24 dní, od 15 do 21 dní větrat 2x denně 15 minut. V den 21 odstraňte síť, přestaňte se převracet a neotevírejte inkubátor, dokud se nevylíhnou. Je možné, že se jedná například o vajíčka koroptví, můžete je zkusit vylíhnout.
30. května 2020, 17:37
K ničemu! Tři dny bez mé matky si vybraly svou daň. Vejce příliš vychladla a nemá smysl nic dělat.
30. května 2020, 18:05
Vlastně ne. Pokud je hnízdo opuštěné na začátku inkubační doby, není se čeho obávat, zejména proto, že je chladno a je dobrá vlhkost. V takových podmínkách mohou vajíčka ležet bez matky až týden. Pokud byla vajíčka inkubována (zahřívána) alespoň 5 dní, pak ano, s největší pravděpodobností uhynula.
30. května 2020, 19:02
Chtěl jsem napsat to samé. Pamatuji si, jak moje babička sbírala slepičí vejce do košíku a až po nějaké době je poslala slepici. Ale pokud se již vylíhli a jsou opuštěni, pak bohužel.
30. května 2020, 19:19
No, nevíme, kdy byly opuštěny, v jaké době.
Myslím, že s největší pravděpodobností to bylo po několika dnech inkubace. V prvních dnech pták zpravidla neopouští vejce. Ale možná později, pokud se vyděsí nebo se jí stane nějaká jiná katastrofa.
Ale zkusit to můžeš. Jedinou otázkou je: je to nutné? no dobře, kuřátka se vylíhnou. Co dál? Bude potřeba je nakrmit. Nejedná se o mláďata, která jsou již obalená peřím a hned první den běží za matkou. Budou to nahá, slepá, křičící stvoření, která potřebují v prvních týdnech nakrmit pakomáry a pak červy.
Proto, bez ohledu na to, jak je vám jich líto, není třeba zasahovat do přírody! Existuje něco jako přirozený výběr. Nechte tedy Přírodu, aby se rozhodla.
30. května 2020, 19:54
Na YouTube jsou tuny videí o inkubaci opuštěných vajec. Často z nich vyrostou skuteční, zdraví ptáci. A pak je lze uvolnit nebo umístit do ohrady.
30. května 2020, 20:20
Nejde o jejich „vylíhnutí“, ale o krmení kuřat později. Jak si to představuješ?
30. května 2020, 20:49
Snadné, s pravidelným krmením a trávou. Máte vlastní drůbežárnu? Za mě ano. A přítel má koroptve (vejce jsou podobné těm jejich).
30. května 2020, 20:52
Toto je mládě hmyzožravého pěvce. Vajíčka na fotce nemají s koroptvemi nic společného.
30. května 2020, 19:52
Absolutní hloupost. Jakákoli vejce jsou skladována asi 5-10 dní a udržují si líhnivost až 80%. Určitě to stojí za vyzkoušení.
30. května 2020, 20:21
30. května 2020, 20:50
Udělejte dobrý skutek, a pokud se zapojíte do chovu, můžete získat výhody.
30. května 2020, 20:56
Chov červenek? Nejroztomilejší pták, ale vůbec se nedá zpeněžit.
30. května 2020, 20:59
30. května 2020, 20:59
Jaký dobrý skutek existuje?
30. května 2020, 21:06
Ale oni (mláďata) stejně nemají co ztratit (kromě jejich řetězů, jo).
I když ptáci hnízdí (nikoli hnízdí), pak s nimi bude hodně povyku, budou muset být neustále krmeni z pipety, dokud jsou malí. S největší pravděpodobností se jedná o vejce hnízdícího ptáka na fotografii.
Vzhledem k tomu, že takoví ptáčci na zahradě neškodí (nanejvýš sežerou bobule, ale zároveň sežerou housenky), tak bych vajíčka dala jen tak z legrace do inkubátoru, hloupost. Asi za deset dní pochopíte, co se tam děje, osvětlite je ovoskopem a buď tam dojde k vývoji, nebo tam budou malé bílé tečky naznačující proces kažení vajec (to je určitě vše, není to dobré).
30. května 2020, 17:49
Uf, asi se nedá nic dělat. Pozdě.
Káťo, zkusil bych inkubovat (jsem nenapravitelný optimista). Pokus není mučení.
30. května 2020, 18:18
Gannusi, my taky ((((už jsme postavili něco jako inkubátor, dejte je tam, zahříváme je (((((ani nevím. )
30. května 2020, 18:41
Podívejme se. Třeba to vyjde. Pokud uspějete, stanete se matkou hrdinkou. Jak snadné je zvednout pět lidí?
30. května 2020, 19:00
Ahaha, to jsem si taky říkal, půjdu na sociálku a řeknu, mám pět, pojď, zaplať nebo co máš pro velké rodiny))))
30. května 2020, 19:02
Říkám manželovi, našel jsi je, teď si vezmi rodičovskou dovolenou)))
30. května 2020, 18:20
Všichni lidé jsou jako lidé a my.

30. května 2020, 18:49
Káťo, prostě se ti klaním!
30. května 2020, 19:00
No tak, Natašo))) Bylo mi trapně
30. května 2020, 19:07
Všechno je fér! Postavit takovou konstrukci.
30. května 2020, 21:07
Mimochodem, nejdůmyslnější a nejefektivnější design pro inkubaci takových varlat vymyslel maďarský veterinář Mihaly Orszag (jeho knihu „Získejte cokoliv, jen ne krokodýla!“ vřele doporučuji všem zájemcům o zvířata).
Když jeho kolega biolog v zoo potřeboval na pokusy o etologii sýkorky, které přes skořápku nikdy neviděly a ani neslyšely své rodiče, vzal Orsag akvárium s automatickým ohřevem, vložil do něj potřebné množství skleněných nádob naložených drobnými kamínky, aby byly napůl ponořeny a zůstaly na hladině. Na oblázky na vatové podložky naklademe vajíčka sýkor, z jedné strany označená tužkou. Při každém přiblížení k inkubátoru byla vejce otočena na druhou stranu.
Díky velké tepelné kapacitě značné množství vody vyrovnalo případné teplotní výkyvy, které jsou pro takto malé předměty velmi kritické, a také vytvořilo požadovanou úroveň vlhkosti, kterou bylo možné regulovat víkem přes akvárium.
30. května 2020, 21:13
Super originální – něco takového si musíte vymyslet. A knihu si musíte přečíst. Děkuju!
30. května 2020, 18:58
Ekaterino, možná bych se měl zeptat na profesionální ornitology? Ostatně na internetu jsou asi takové stránky. Znáte ptáčka, na kterého můžete snášet vajíčka?
Jeden myslivec, kterého znám, řekl, že podle mého popisu se pravděpodobně jedná o křepelčí vejce, ale 1 % uvádí pouze to, že vejce jsou živá.
30. května 2020, 19:01
Inno, není tu žádný pták, bohužel
30. května 2020, 21:23
Na internetu se poflakuje jistá paní, Yoll nebo něco podobného, neznám ji, ale má kanál na YouTube a dělá tam různé kraviny, má opravdu specializaci, jak jsem to pochopil, dravce a doma má výry – je toho všude plno, ale protože jsem ornitolog, myslím, že bych možná mohl napsat něco chytrého. Aspoň tušila, co to bylo za vejce, co to bylo za ptáka.
30. května 2020, 21:35
Paša. Myslím, že vaše informace budou pro Catherine velmi užitečné, protože otázku položila. Děkuju. Gratuluji k opožděným narozeninám.
30. května 2020, 19:03
Od rána tady sleduji svého nového souseda. Lidé se ještě neusadili, ale bažant už si toto území oblíbil. Představte si, on (bažant) jde klidně hned za plotem! Dobrý. Pravda, někdo mu utrhl ocas, ale pořád je dobrý. Hodil jsem mu hrst papouščí směsi, ať se nají, pokud bude mít hlad.
30. května 2020, 21:08
Možná někomu utekl. Existují divoké, ale nejčastěji se chovají (na maso) a jako okrasné ptactvo. Opravdu nejsem fanoušek bažantů a nechovám je, říkají, že jejich maso je dietní, ale naopak mám rád tučné maso, takže mám husy a kachny baškirské.
30. května 2020, 19:10


30. května 2020, 19:16
Ach, chudák, kde ztratil ocas?
30. května 2020, 19:19
Ano, pravděpodobně jako ta „zvědavá Varvara“, jen ne nos, ale ocas.
30. května 2020, 21:12
Liška ho mohla kousnout. Navštívila mě tu liška mnoho kohoutů bez ocasu; Teď sedíme v obležení, na oknech jsou sítě jako ve vězení, a jakmile je večer, jdu všechny obklíčit a zamknout. Musíte si pořídit psa.
Ale liška, taková infekce, zatím nepřichází. Je tu spousta letních obyvatel, střílejí ohňostroje k nebi, jezdí s řevem po silnici ve vozech s pohonem všech kol, ale liška nikdy nepřijde. Návnada v mé pasti byla shnilá, musel jsem ji spálit, protože zápach byl nepředstavitelný.
Dnes jsem unavený a zítra jí dám vajíčka do sítě, možná je zatáhne a past se zavře. Přes noc se do stodoly téměř nevejde, vše je tam pevně zamčeno, okno je otevřené, ale je na něm ocelové pletivo s jemnou síťovinou.
30. května 2020, 21:37
Liška mohla, mohla. Máme jich tu spoustu. Vidím to za den. Nechodí na dvůr, mám psa. Ne „zlo“, ale pro jmenované hosty to stačí.
Bažant může být cizí, nebo může být podmíněně divoký. Proč “podmíněné”? Protože zde jsou speciálně chováni na farmách a následně vypouštěni. Pro zábavu myslivců. S koroptvemi je to stejný příběh. Ptáci se lidí nebojí. Je to smutné, je to jako lovit slepice.
30. května 2020, 21:49
Aha, já nevím, kdysi jsem četl myslivecký řád, takovou brožuru jako časopis, ale ukázalo se, že toho tam bylo tolik napsáno, že jsem toho tolik četl, a rozhodl jsem se, že nebudu myslivec určitě, je snazší (méně pracný) chovat hospodářská zvířata doma.
Nepamatuji si všechny detaily, ale je tam celá věda, lesnictví je horší práce než provozování vážného velkého závodu))
Nepřišel tam jen tak, náhodně vystřelil, sebral to a šel dál.
30. května 2020, 19:28
Ne, to nejsou křepelky. Alespoň proto, že je tam hnízdo z trávy. Křepelky si s tím moc hlavu nelámou, zašlapou díru, zatáhnou zbytky trávy. Mají snůšku 8-16 kusů, barvy jsou také různé, křepelčí vejce jste v obchodech určitě viděli.
Na zemi hnízdí lindušky, konipas žlutí (bílý preferuje více chráněná místa), strnadi, pěnice, červenky. To druhé je nejpravděpodobnější: vejce mají podobný popis a ona se lidí nijak zvlášť nebojí.
Myšlenka na stažení se ale nezdařila. I kdyby bylo možné mláďata vylíhnout – všechny výše uvedené pochybnosti jsou oprávněné, nemluvě o teplotních a vlhkostních podmínkách nutných pro inkubaci tohoto konkrétního (neznámého) druhu – je velmi obtížné krmit mláďata pěvců malých. Pro běžného člověka, který nemá znalosti, přístup ke SPRÁVNÉMU jídlu a schopnost dát si ho několik desítekkrát denně, je to téměř nemožné.
V laboratorních podmínkách se obvykle používají ošetřovatelé, krotcí jedinci podobného druhu v potravě.
30. května 2020, 19:40
Vážený barone. Řekl jsem myslivci, že vím, že vejce jsou světle zbarvená a zapletená do síťky, podobná žilkám na očích. Je jasné, že tato vejce nevypadají jako z obchodu. A ještě jsem chtěl napsat, že s vašimi argumenty naprosto souhlasím.

Otázky z konvice, Pro ty, kteří se nestydí učit a chtějí vědět víc; a ti, kteří jsou příliš líní prohledávat internet.
26. dubna 2018 14:34:41
| Citovat |
|---|
| Andreas napsal: To je nesmysl o holubech? |
Sokoli holuby nechytají.
severovýchodně od Irkutské oblasti, rezervace Bodaibo a Vitimsky
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 6268 bodů: 3134 Registrace: 31.03.2005. XNUMX. XNUMX
27. dubna 2018 07:12:15
| Citovat |
|---|
| Andreas napsal: Chci vědět, co/proč se u běžných špačků mění barva zobáku (růžová, žlutá, tmavě šedá) a zbarvení (bílá hrášková, nebo téměř jednobarevná černá (samozřejmě nepočítám lesk)? |
Po letním pelichání narůstá pírko s bílými špičkami, které se přes zimu opotřebovávají a pták se stává téměř jednobarevným. Na jaře se zobák rozjasní, v tomto případě zežloutne kvůli změnám hormonálních hladin, to je případ mnoha ptáků, dokonce i stejné volavky šedé.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 149 bodů: 149 Registrace: 09.01.2018. XNUMX. XNUMX
29. dubna 2018 20:37:19
Otázka. Polní si na místě postavili hnízdo. Před týdnem už na hnízdě seděla samice. A ona se mě nijak zvlášť nebála a nepřiblížil jsem se blíž než na 10 metrů. Dnes jsem dorazil, ptáčka v hnízdě celý den neviděli. V hnízdě je 5 vajec. Kolem neustále poletují drozd polní, ale v blízkosti hnízda nikdo není. Je večer, je tma, není žádný pták. Je nějaká šance, že se vrátí?
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 8362 bodů: 4181 Registrace: 01.09.2010. XNUMX. XNUMX
30. dubna 2018 06:19:33
Zřejmě se nevrátí. Zítra ráno, pokud pták není na hnízdě, dotkněte se vajec. Pokud je jim zima (tedy ptáci tam rozhodně nebyli), tak si snůšku spolu s hnízdem klidně vezměte do sbírky (samozřejmě, pokud ji potřebujete, nebo k převozu do nějakého muzea). Jen je potřeba vajíčka správně vyfouknout.
severovýchodně od Irkutské oblasti, rezervace Bodaibo a Vitimsky
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 4639 bodů: 2319 Registrace: 04.04.2018. XNUMX. XNUMX
Minerální Vody
30. dubna 2018 11:13:04
Pokud je to možné, zašlete odkaz na referenční tabulku/barevnou mapu (chromatická/barevná) s oficiálními názvy. A pak jsem se podíval na „Co je karmínová“ a navzdory skutečnosti, že na internetu panuje naprostý zmatek, jsem se přesvědčil, že naše rostlina, karmínová, kvete zcela nefialovou barvou (i přes odlišnou odstíny okvětních lístků a sepalů).
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 8362 bodů: 4181 Registrace: 01.09.2010. XNUMX. XNUMX
30. dubna 2018 15:02:05
Existuje „Album barev“ od V.K. Obsahuje ale pouze sadu barev s čísly, žádná jména. Nevím, zda je k dispozici v elektronické podobě.
severovýchodně od Irkutské oblasti, rezervace Bodaibo a Vitimsky
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 149 bodů: 149 Registrace: 09.01.2018. XNUMX. XNUMX
30. dubna 2018 21:25:55
| Citovat |
|---|
| Sergej L. Volkov napsal: Zřejmě se nevrátí. Zítra ráno, pokud pták není na hnízdě, dotkněte se vajec. Pokud je jim zima (tedy ptáci tam rozhodně nebyli), tak si snůšku spolu s hnízdem klidně vezměte do sbírky (samozřejmě, pokud ji potřebujete, nebo k převozu do nějakého muzea). Jen je potřeba vajíčka správně vyfouknout. |
Děkuji za odpověď. Bohužel jsem se nevrátil. Dnes ráno byla vejce studená. Nechal to tam, kde to bylo. Jak dlouho vejce obvykle vydrží bez chovné slepice? Pokud víte, kdy ptáček zmizel, je možné ho umístit např. do jiných hnízd pro drozdy polní?
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 8362 bodů: 4181 Registrace: 01.09.2010. XNUMX. XNUMX
2. května 2018 14:03:27
Vypadá to, že tam je už několik dní. Embrya zemřela. Při chlazení, pokud si dobře pamatuji, na +10 stupňů. Uhynou za 1-2 dny, v závislosti na stadiu inkubace.
severovýchodně od Irkutské oblasti, rezervace Bodaibo a Vitimsky
Zprávy: 14305 bodů: 14344 Registrace: 19.10.2004. XNUMX. XNUMX
4. května 2018 06:19:06
Nemohu říci nic o suchozemských, ale vodní ptactvo, i když není vylíhnuto, může několik dní ležet při stejné teplotě od 0 do 10, nic se s nimi nedělá. Ale i ty málo šrafované a hlavně ty silně šrafované budou hned kaput.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 6268 bodů: 3134 Registrace: 31.03.2005. XNUMX. XNUMX
4. května 2018 09:56:36
| Citovat |
|---|
| igor_f napsal: Neřeknu nic o pozemních, |
Bažanti a pávi před umístěním do inkubátoru týden klidně leží v lednici.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 4639 bodů: 2319 Registrace: 04.04.2018. XNUMX. XNUMX
Minerální Vody
4. května 2018 10:59:35
| Citovat |
|---|
| Dipperman napsal: Bažanti a pávi před umístěním do inkubátoru týden klidně leží v lednici. |
Zajímavý. — Kdysi jsem někde četl (a docela úspěšně se tím řídil), že například slepičí vejce na líhnutí na hromadu se skladují ve vodorovné poloze dva týdny při pokojové teplotě.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 8362 bodů: 4181 Registrace: 01.09.2010. XNUMX. XNUMX
4. května 2018 13:01:46
| Citovat |
|---|
| igor_f napsal: Ale i trochu vylíhnuté |
Samice seděla na hnízdě ještě před týdnem. Je zřejmé, že vejce se alespoň trochu vylíhla.
severovýchodně od Irkutské oblasti, rezervace Bodaibo a Vitimsky
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 6268 bodů: 3134 Registrace: 31.03.2005. XNUMX. XNUMX
4. května 2018 13:09:44
| Citovat |
|---|
| Dipperman napsal: Bažanti a pávi před umístěním do inkubátoru týden klidně leží v lednici. |
No, v přírodě nečekají tak dlouho, než začne říje, pokud snese vejce denně a sedne si, když snese poslední, doba stárnutí bude asi deset dní a venkovní teplota v tu dobu nemusí; být při veškeré pokojové teplotě.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 4639 bodů: 2319 Registrace: 04.04.2018. XNUMX. XNUMX
Minerální Vody
4. května 2018 13:38:50
| Citovat |
|---|
| Dipperman napsal: pokud snese vejce denně |
Mimochodem, nikdy předtím jsem nečetl o tom, jak rychle ptáci zalehli. Je jasné, že se to liší druh od druhu; Ale pravděpodobně jsou tam i jiné faktory.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 6268 bodů: 3134 Registrace: 31.03.2005. XNUMX. XNUMX
4. května 2018 14:52:07
Tedy ne více než vejce denně, ale také méně často – jen velmi málo a zpravidla ne těch, které se vylíhnou z posledního vejce.
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 149 bodů: 149 Registrace: 09.01.2018. XNUMX. XNUMX
7. května 2018 16:34:59
| Citovat |
|---|
| igor_f napsal: Ale i trochu vylíhnuté |
20 metrů od starého hnízda jsem narazil na další hnízdo drozdů polních, ptáček seděl. V hnízdě je ale jen jedno vejce. Kdybych všechno věděl hned, tak bych jí to předal a třeba by to vyšlo. A stará vejce jako by ukradly straky, hnízdo je celé rozcuchané, vejce nejsou.
30 metrů od mého stanoviště si straky postavily hnízdo na vánočním stromku. Zvenku obecně není jasné, že tam hnízdo je – je vidět hromádka větví a drátů, ale hnízdo uvnitř je dobře udělané, dokud jsem neviděl, že do něj straky několikrát vlezly, myslel jsem, že začal ji stavět a opustil ji. Vešel jsem tam s endoskopem a vyfotografoval vajíčka. Tak co mám dělat s těmi lupiči? Teď nenechají kosy žít v míru, ale co se stane potom?
Přiložené soubory
ПоР»ÑŒÐ · овРn, Ðμл Noe
Zprávy: 8362 bodů: 4181 Registrace: 01.09.2010. XNUMX. XNUMX
7. května 2018 16:48:50
| Citovat |
|---|
| Evgeny A napsal: Tak co mám dělat s těmi lupiči? |
Příroda si s tím poradí sama. Jednou pod mým dohledem zničily straky snůšku páru slavíků obecných. Pak se slavíci zahnízdili podruhé. Straky je neustále obtěžovaly, ale hnízdo nemohly najít. Kvůli úzkosti zůstávala mláďata dlouho hladová (dospělci nemohli vlézt do hnízda, aniž by je straky viděly), vyvíjela se abnormálně pomalu a z pěti přežilo opuštění hnízda pouze jedno.
| Citovat |
|---|
| Evgeny A napsal: . hnízdo drozdů polních, ptáček sedí. V hnízdě je ale jen jedno vejce. |