Jarní květiny

Jakou barvu má liška, která se třese uprostřed houby?

1. Dohromady je to přeplněné, ale odděleně je to nuda.
2. Déšť tě zmáčí, ale slunce tě vysuší.
3. Učení je světlo a nevědomost je tma.
4. Umět brát, umět dávat.
5. Pes na odvážné štěká, ale zbabělého kouše.

  • Najděte slova v příslovích, která mají opačný význam (antonyma). Vysvětlete, jak rozumíte jejich významu.
  • Zkopírujte libovolná dvě přísloví a podtrhněte v nich antonyma.
  • Vyberte libovolné přísloví a řekněte, v jakých případech se používá v řeči.

(Je třeba zkopírovat pouze dvě přísloví.)
1. Dohromady je to přeplněné, ale odděleně je to nuda.
2. Déšť tě zmáčí, ale slunce tě vysuší.
3. Učení je světlo a nevědomost je tma.
4. Umět brát, umět dávat.
5. Pes na odvážné štěká, ale zbabělého kouše.

1. Dohromady je to přeplněné, ale odděleně je to nuda. (Říkají, když se přátelé často hádají, hádají a když si navzájem chybí a snaží se setkat.)
2. Déšť tě zmáčí, ale slunce tě vysuší. (Říkají, aby se člověk utěšil a ujistil ho, že po špatných věcech se určitě stanou dobré věci.)
3. Učení je světlo a nevědomost je tma. (Říkají to proto, aby zdůraznili důležitost učení, které později přinese znalosti, a tedy dobrou práci.)
4. Umět brát, umět dávat. (Říkají to nejen v situaci, kdy člověk bere věci jiných lidí, ale také proto, aby ukázali, že komunikace mezi lidmi by měla být vzájemná)
5. Pes na odvážné štěká, ale zbabělého kouše. (Říká se v situaci, kdy se člověk potýká s obtížemi. Odvážný člověk nepanikaří, ale problémy řeší. Pokud se člověk vyděsí, okamžitě to vzdá.)

Přečtěte si to. Vysvětlete odpověď na hádanku.

Daleko je moje klepání
Můžete to slyšet všude kolem.
Jsem nepřítel červů
A kamarád na stromy.
V. Timofejev

Odpovědí je datel. Léčí stromy, zbavuje je škůdců brouků.

  • Najděte v hádance slova, která mají opačný význam, a také antonymum pro slovo blízko.
  • Zapište hádanku. Podtrhněte antonyma.

Daleko je moje klepání
Můžete to slyšet všude kolem.
Jsem nepřítel červů,
A přítel ke stromům.
V. Timofejev

  • Vymyslete a zapište větu podle nákresu. Podtrhněte v něm předmět.

Datel klepe na kmen stromu.
(Předmětem je datel, protože se o něm mluví ve větě a toto slovo odpovídá na otázku kdo?)

Přečtěte si to. Název textu.

Hmotnostело přezkoumáníиt hejno lиsichеdo zeleněNa mech. Lišky jsou světléNa barvy jako morcoвb. Vysoké aleжka grisбrovnouереmrtviceиt do deštníkuиj. V sереděkanе drоžije rоSinka. Lišky brzyяříkámtfjsem v lese. Toto je velmi вkusny houby.
Podle V. Soloukhina

  • Proč se lišky tak jmenují? Jak jinak vypadají lišky barevně? Co ten výraz znamená? hejno lišek?
  • Napište název a odpovědi na otázky:
    1. Jakou barvu mají lišky?
    2. Co se třese uprostřed houby?
    3. Jak vypadá hejno lišek mechových?

Lišky se tak jmenují, protože mají podobnou barvu jako zvířecí liška. Jsou také podobné barvě jako mrkev. Výraz hejno lišek znamená, že připomínají hejno malých ptáků.

Název: Lišky.
Odpovědi na tyto otázky:
1) Lišky mají jasnou barvu jako mrkev.
2) Uprostřed houby se chvěje kapka rosy.
3) Hejno zelených mechových lišek vesele přihlíží.

zkontroluj se

1. Přečtěte si slova. Které jsou vícehodnotové? V jakém významu mohou být tato slova použita v řeči?

Tramvaj, blesk, hvězda, osika, pero.

Vícevýznamová slova:
Blesk je přirozený jev, zapínání na bundě.
Hvězda je světlo na obloze, celebrita, geometrická postava.
Pero je papírnický nástroj, předmět k odemykání.

Plachý, odvážný, pravdivý.

  • Které z těchto slov je synonymem pro slovo statečný a antonymum slova zbaběle?

Synonymum pro slovo statečný a antonymum slova zbaběle – slovo statečný.

3. Pojmenujte slovníky, se kterými jste se v této části setkali. Co se můžete z těchto slovníků naučit?

Seznámili jsme se s výkladovým slovníkem, slovníkem synonym a slovníkem antonym.
В výkladový slovník můžete zjistit lexikální význam slov.
В slovník synonym můžete najít slova, která jsou si významem blízká a v antonymní slovník – slova s ​​opačným významem.

Prezentace Vám pomůže napsat výukovou prezentaci na 2. stupni v ruském jazyce. Vzdělávací a vzdělávací komplex “Škola Ruska”.

Víte už o superschopnostech moderního učitele?

Věnujte minimální úsilí přípravě a vedení lekcí.

Rychle a objektivně otestujte znalosti studentů.

Učiňte učení nové látky co nejjasnější.

Osvoboďte se od výběru úkolů a jejich kontroly po hodině.

Zaveďte ve svých lekcích disciplínu.

Získejte příležitost pracovat kreativně.

Zobrazit obsah dokumentu
„Výstava „Lišky““

Prezentace (lekce ruštiny ve 2. třídě)

Zpracovala: Dzhandubaeva S.Z.

MCOU “Střední škola a. INZHICH-CHUKUN.”

Téma lekce:

  • Prezentace textu “Lišky”
  • (podle otázek, které mu byly položeny, str. 57).

Cíle lekce:

  • Umět vybrat název textu;
  • Naučit se písemně prezentovat obsah textu na otázky;
  • Rozvíjet kompetentní ústní a písemnou ruskou řeč;
  • Vzbudit úctu k přírodě;

Práce na textu:

  • Hejno lišek ze zeleného mechu na to vesele přihlíží. Lišky jsou pestře zbarvené, jako mrkev. Vysoký stonek houby se okamžitě promění v deštník. Uprostřed se chvěje kapka rosy. Lišky se objevují brzy v lese. Jsou to velmi chutné houby.
  • Uveďte text.
  • Práce se slovní zásobou.
  • Název textu.

Sestavení plánu prezentace:

  • 1Jak vypadají lišky mechové?
  • 2.Jakou barvu mají lišky?
  • 3.Co se třese uprostřed houby?
  • 4. Kdy se v lese objevují lišky?
  • 5.Co je to za houby?

  • Slova pro referenci: zábava, jasný, mrkev, kapka rosy, brzy,вChutný .

Práce podle plánu:

  • Analýza textu prezentace k problematice vypracovaného plánu (kontrola asimilace obsahu textu)

Dělání poznámek do sešitu:

Shrnutí lekce:

  • _Co jsme dnes dělali ve třídě?
  • _Co je to expozice?
  • _Co se vám na této lekci líbilo?
  • _ Jak hodnotíte svou práci ve třídě?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button